Consumer Hotline for Tourists
The Consumer Hotline for Tourists offers telephone consultation that overseas visitors to Japan can use if they experience consumer issues while visiting Japan.
Feel free to call this hotline if you encounter consumer issues involving stores, restaurants, bars, transportation, or hotels during your visit.
Feel free to call this hotline if you encounter consumer issues involving
03-5449-0906
★Standard call rates to the call center will apply.
Hours:Mon. – Fri. 10:00 a.m. – 4:00 p.m.
(Closed weekends, national holidays, and Dec. 29 – Jan. 3)
(Closed weekends, national holidays, and Dec. 29 – Jan. 3)
[Available languages]
English, Chinese, Korean, Thai, Vietnamese, French, Japanese
English,
The Consumer Hotline for Tourists handles consumer issues only. It cannot provide tourist information or answer questions related to lost items, accidents, or illness or injury.
https://www.cht.kokusen.go.jp/ja/
「訪日観光客消費者ホットライン」は、日本を訪れた外国人観光客が、日本滞在中に消費者トラブルにあった場合に相談できる電話相談窓口です。
03-5449-0906
※コールセンターまでの電話料金がかかります。
受付時間:平日10:00 – 16:00
(土日祝日、12月29日 – 1月3日は除く)
(土日祝日、12月29日 – 1月3日は除く)
[対応言語]
英語・ 中国語・ 韓国語・ タイ語・ ベトナム語・ フランス語・ 日本語
英語・
観光情報、落とし物・忘れ物、事件・事故、病気・ケガなど、消費者トラブル以外の相談は受けられません。
https://www.cht.kokusen.go.jp/ja/
https://www.cht.kokusen.go.jp/ja/